Nå kan du høre på «random» låter med dårlig oppløsning eller Joe Rogan lyve om noe viktig, mens du ser Barcelona spille ball

0
413

Lenge før podcasteren Joe Rogan fikk spre løgner og konspirasjonsteorier som satte millioner av liv i fare på Spotify sin plattform fikk det svenske selskapet kritikk for sine økonomiske modeller fra artister som nesten ikke tjener penger på musikken sin lenger.

Dessuten henvender de seg til en generasjon som synes det er helt ok å høre på musikk via mobiltelefonen med elendig oppløsning og lyd.

Nå dytter de inn penger i det Barcelona etter at eier Daniel Ek sitt mislykkede forsøk på å kjøpe opp Arsenal. ( Ville bringe verdighet tilbake til klubben etter at deres amerikanske eiere var med på superliga fadesen).

Kall oss nostalgiske, men vi savner tiden da tradisjonsrike fotballstadioner bar sitt opprinnelige navn med stolthet. Likevel, for at utgiftsnivået i internasjonal fotball skal kunne opprettholdes, må nødvendigvis klubbene selge noen lysende reklameplakater. Barcelona har nå solgt den største reklameplakaten til Spotify.

Camp Nou er ikke lenger Camp Nou. Heretter har Spotify kjøpt seg rettighetene til å assosiere seg med en av fotballhistoriens mest berømte fotballarenaer.

Les på Sporten: Dette blir tidenes overgangsmarked!

Fra neste sesong blir Spotify-logoen å finne på Barca-drakten, i tillegg til at ikoniske Camp Nou fra neste sesong blir omdøpt til:

SPOTIFY CAMP NOU.

Barcelona-presidenten gliste bredt etter signeringen av sponsoravtalen.

-Dette er et partnerskap som gir oss muligheten til å bringe klubben tettere på fansen og få dem til å føle seg som del av Barca-familien i enda høyere grad, med unike opplevelser hvor vi kombinerer to aktiviteter i underholdning og fotball. Dette gjør det mulig for oss å nå et nytt publikum verden over, sier Laporte til klubbens hjemmeside.

Les: The King of Rocknroll Biopic

All honnør til klubbledelsen på jakt etter en økonomisk redningsplanke.

FC Barcelona og lydstrømmingsplattformen Spotify har blitt enige om en langsiktig sponsoravtale som angivelig er verdt 306 millioner dollar.

Som en del av avtalen vil Spotify bli hovedsponsor for La Liga-klubben og vil se merkevarebyggingen deres vises på forsiden av både herre- og damelagsskjorter og treningsdrakter fra sesongen 2022-23 gjennom de neste fire sesongene.

Barcelona vil også rebrande historiske Camp Nou – klubbens hjemmestadion – til Spotify Camp Nou. Avtalen, som er godkjent og signert av Barcelonas styre, må ratifiseres på Barcelonas medlemsforsamling, som vil finne sted i april.

Spotify skal erstatte e-handelsselskapet Rakuten, som betalte 60 millioner dollar for fire sesonger.
Rakuten skal ha betalt ytterligere 32 millioner dollar for å forlenge kontrakten med et ekstra år.
Barcelona vil utnytte avtalen for å lindre økonomiske problemer og forbedre klubbens kjøpekraft når den går inn i neste overgangsvindu de ligger fortsatt på et skyhøyt utgiftsnivå, nærmere bestem 157 millioner dollar over forbruksgrensen satt av La Liga.

Bruker fortsatt
I mars 2021 var Barcelona teknisk konkurs, og tre måneder senere lånte klubben 605 millioner dollar av Goldman Sachs. I oktober 2021 rapporterte Barcelona om 1,57 milliarder dollar i gjeld.

Gjelden stoppet ikke klubbens medlemmer fra å stemme for å renovere det 64 år gamle Camp Nou med opptil 1,69 milliarder dollar i finansiering i desember i fjor.

Vi gratulerer partene, men kan allerede nå si at vi kommer til å å nekte å kalle Camp Nou for noe annet enn Camp Nou, bortsett fra når vi er på spinninggruppetime på Sats.