Nå får RedBull skikkelig konkurranse

0
1379

Coca Cola er ikke ukjent med energidrikk, allerede eier selskapet Burn, («Urge og Powerade» samt at de har tette bånd til Monster Energy. – Der nye som må skremme konkurrentene er at de for første gang lanserer en energidrikk under merkevaren Coca Cola. 

Coca-Cola Energy skal ta med seg deler av colasmaken og blande med «energidrikk» konseptet. – Energidrikken, som skal komme med og uten sukker, kommer til Norge i uke 18, og vil inneholde henholdsvis 42 og 1 kalori per desiliter.

Les: Innfører legitimasjon for å se nettporno

Kraftig økning

Bryggeri- og Drikkevareforeningen har salget av energidrikker økt med 26,5 prosent i løpet av de siste månedene, og det har så langt i år blitt solgt 5,4 millioner liter energidrikk. – Det har kommet en rekke nye merker de siste årene, men det er de store merkene som tar mesteparten av salget, vi kjøper fortsatt mest Burn, Monster og RedBull.

Les på Sporten: Markus Fjørtoft til skotsk Premier League